Maak uw keuze Maak uw keuze

News

07-09-2015
door John Doe

Michelin CrossClimate

23-11-2015
door John Doe

Michelin Primacy 3

08-07-2015
door John Doe

De zomerband MICHELIN Primacy 3, nieuwe generatie, heeft de eerste plaats bereikt in de meest recente zomerbandentests van de ADAC. Deze band voor sedans en auto's in het hogere segment behaalde het hoogste algemene cijfer en stond daarnaast op drie prestatiegebieden bovenaan: nummer 1 in remmen op droog wegdek*, nummer 1 in remmen op nat wegdek** en nummer 1 in slijtage***. "Een zeer evenwichtige band", "het hoogste cijfer voor remmen op droog wegdek en slijtage", aldus de ADAC, een onafhankelijke testorganisatie die bekend staat om haar strenge eisen. Dankzij een nieuw loopvlak en een nieuw rubbermengsel die de prestaties verbeteren – zowel het remmen op droog en nat wegdek als de levensduur – is de nieuwe zomerband Primacy 3 de beste band in zijn categorie. De Primacy 3 staat op de eerste plaats van 19 geteste banden, nog boven de Goodyear Efficient Grip Performance en de Continental Conti PremiumContact 5.

michelin

Autobandenmarkt groeit tot 2019 met 5,9%

03-06-2015
door John Doe
De automotive bandenmarkt zal tussen 2014 en 2019 naar verwachting met 5,9% groeien naar een totaalvolume van 666,6 miljoen eenheden.

Groene banden
Dit blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Research and Markets, waarin een vooruitzicht tot 2019 voor de bandenmarkt wordt gegeven. De groei wordt vooral gestuwd door de hoge vraag naar groene banden en de toename van het aandeel radiaalbanden. Bovendien zorgt de toenameende vraag voor lichte personenautobanden en zware vrachtautobanden voor de groei van de automotive bandenmarkt.
Azie en Oceanie vormen naar schatting de grootste bandenmarkt, met Japan en China als koplopers.

5 grote spelers
Volgens Research and Markets wordt de automotive bandenmarkt gedomineerd door de grote spelers Bridgestone (Japan), Continental (Duitsland), Goodyear (VS.), Michelin (Frankrijk) en Pirelli (Italie). Voor deze spelers geldt als strategie geografische expansie en de ontwikkeling van nieuwe producten.